عسک‌هایی که می‌گیریم
عسک‌هایی که می‌گیریم

عسک‌هایی که می‌گیریم

कबाड़ (کوبات)



कबाड़ (کوبات)

هله هووله

آبان ماه نود و یک خورشیدی

هندوستان


عسک ها از: نیشتیمان


این هله هووله یا همان कबाड़ ترکیبی از بادام زمینی و نخود است با کلم و هویج و پیاز و جعفری و گوجه فرنگی و لیمو.

البته ماسالا هم که همیشه هست. ادویه ای که بیشترین مزه اش تندی است.


برای کسانی که با زبان هندی آشنایی ندارند، تلفظ به زبان پارسی هم نوشته شد.

نظرات 6 + ارسال نظر
پروانه سه‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1391 ساعت 19:15

اگه یه روز خواستم برم هندوستان یادم باشه با خودم نون خشک و خرما ببرم چون فکر نکنم این خوردنی ها رو دوست داشته باشم.

دس خالی برید. نون خشک و خرما اونجا هست.

فرناز چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1391 ساعت 13:14 http://farn-sighs.blogsky.com

حدس میزنم دوست داشته باشم . به هر حال وقتی به یک جای جدید میرم دوست دارم که طمعهای جدید رو امتحان کنم . اینها هم به نظر عجیب و غریب نمیان . احتمالا خوشم میاد . فعلا یه دونه لطفا .. بادومش زیاد باشه !

جالبتر اینکه اون فرم پیچیدن توی کاغذ منو یاد بچگی هام میندازه و هله هوله هایی که برادرام می خوردن تو این قیفهای کاغذی .

در مورد چشیدن طعم های تازه با شما موافقم. ولی ندید بگم، حاضر به چشیدن غذاهای تایلندی نیستم. که سوسک همچو ماسالای هندی در تمام خوردنی هایشان هست.

این قیف های کاغذی چیزهای خیلی خوبی هستند. بودند. نه هنوز گاه هستند. در حال حاضر کشورهای ازما بهترون دارند دوباره پاکت کاغذی را وارد چرخه ی جامعه می کنند. و کیسه های نایلونی را می فرستند برای ما. همین طور بستنی های نونی. قیفی. لیوانی خیلی کم بود. اگر هم بود کریستالی بود که هنوز در بعضی خانه ها دارد سرویس می دهد.

من فقط از نیشتیمان پرسیدم: این بادوم زمینی و نخود پخته این قیفو پاره نمی کرد؟
گفت: تا آن وقت خورده بودیمش.

فرناز چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1391 ساعت 21:45 http://farn-sighs.blogsky.com

نمی دونم از کجا جا افتاده که تایلند در غذاهاشون سوسک هست ! اتفاقا غذاهای بسیار خوشمزه ای دارن . هزار نوع چیزهای مختلف غیر از سوسک هم دارن . یک نوع سوسک سرخ شده و یا پخته توی یک ویترین مانند چرخ دار !!! هم تو خیابون می فروشن که تا جایی که من دیدم فقط اراذل و اوباش !!! می خوردن . ولی اونقدر چیزهای خوشمزه برای خوردن پیدا میشه که مجبور نیستی ...

والا بابام جان دروغ چرا؟ تا قبر آآآآ. ما خودمان به چشم خودمان ندیدیم ولی آن هایی که رفتن و دیدن برامان راپرت آوردند.:)

نیشتیمان شنبه 9 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:12

فرناز خانوم شما کجا تایلند غذا خوردین؟
من تنها کشوری بود که پناه بردم به میوه هاش وگرنه از گشنگی می مردم

من فکر کنم که خانم فرناز در سیدنی تایلند غذا خوردن.

فرناز یکشنبه 10 دی‌ماه سال 1391 ساعت 23:22 http://farn-sighs.blogsky.com

به جز کنار خیابان در انواع رستوران ها و هتل و بانکوک و پاتایا .
البته آقای محسن راست می گویند غذای تایلندی در سیدنی

فرانک دوشنبه 18 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:40

چه بحث جالبی در مورد غذاها شد یادم باشه اصلا پامو تایلند نذارم که اونوقت باید افقی برگردم. این کوبات چیز جالبی به نظر می رسه یادداشتش کردم تا با مزاج ایرانی تطبیقش بدم و بعد هم بشه یک سالاد ایرانی ... تصورش چیز قشنگیه باید امتحانش کنم.

اصلن چیز خوبی هم هست. به امتحانش می ارزه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد