عسک‌هایی که می‌گیریم
عسک‌هایی که می‌گیریم

عسک‌هایی که می‌گیریم

خیام




خیام
عسک ها از: سالار رضایانی

نظرات 4 + ارسال نظر
شهرزاد یکشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 15:15

ابر آمد و زار بر سر سبزه گریست،
بی باده گلرنگ نمی‌شاید زیست؛
این سبزه که امروز تماشاگه ماست،
تا سبزه خاک ما تماشاگه کیست

ای کاش که جای آرمیدن بودی
یا این ره دور را رسیدن بودی
کاش از پی صدهزار سال از دل خاک
چون سبزه امید بردمیدن بودی

[ بدون نام ] یکشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 23:03



ممنون از سالار عزیز با عکسهای هنرمندانه ش

هر سبزه که بر کنار جویی رسته ست
گویی زلب فرشته رویی رسته ست
پا بر سر سبزه تا به خواری ننهی
کان سبزه ز خاک لاله رویی رسته ست

دلم میخواست روحیه خوبی که بواسطه محشور بودنم با رباعیات خیام داشتم رو کم ِ کم ، تا آخر بهار حفظ کنم... اما مرگ این عزیز تازه رفته از دست، حالمو گرفته... مجبورم هی بخودم روحیه بدم... تنها به حفظ روحیه فکر کنم:

برخیزم و عزم باده ناب کنم
رنگ رخ خود برنگ عناب کنم
این عقل فضول پیشه را مشتی می
بر روی زنم چنانکه در خواب کنم

من در این وقت ها همیشه این را با خودم زمزمه می کنم:

یاران موافق همه از دست شدند
در پای اجل یکان یکان پست شدند
خوردیم ز یک شراب در مجلس عمر
دوری دو سه پیشتر ز ما مست شدند.

پروانه دوشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 11:33

سالار وزینی دیگه کیه؟ این عکسها رو رو سالار رضایانی گرفته!

عکس اولی شاید به سفارش ترانه گرفته شده ،ولی عکس دوم به سفارش مخصوص من که همان دوبیتی:
هر سبزه که بر کنار جویی رسته ست
..
گرفته شد ولی اون طرف ها هیچ جوی آبی نبود ولی سبزه پیدا میشد.

آرامگاه خیام به دست هوشنگ سیحون طراحی و ساخته شده است. ونا گفته نماند که در کنار امامزاده ای در همان نزدیکی دفن بود که به دست سیحون به گفته خودش گور به گور شده!

در فضای آرامگاه از بلند گوها رباعیات خیام با صدای شاملو پخش می شد جای دوستان راآنجا خالی کردم.

از آن فضاهایی بود که روان خیام را همان دور و برها ، لابلای درختان و در میان سبزه ها احساس می کردی.
سپاسگزارم

من اصلن نمی دونم وقتی این رو مینوشتم به چه فکر می کردم؟
من حالم خوبه؟
تغییرش دادم.
وزینی؟
فامیلی بدی هم نیست ولی وزینی؟
باید ببینم کیه این وزینی؟

فلورا دوشنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 23:37

چه خوب که این عکس برای من همون رباعی رو یادآور بود که سبب ساز گرفتن عکس بوده!

پیام قبلی م اسم نداشت، از این هماهنگی احساس بین خودم و پروانه بانو لذت بردم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد