عسک‌هایی که می‌گیریم
عسک‌هایی که می‌گیریم

عسک‌هایی که می‌گیریم

مهدی کمالی کردستانی


خط  ِ مهدی کمالی کردستانی

اولین استاد خط نستعلیق من

یاد و خاطره لحظه لحظه اوقاتی که افتخار حضور در کنار ایشان داشتم را،

همیشه با خود دارم.

عسک از: خودم

نظرات 5 + ارسال نظر
فرناز دوشنبه 7 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 11:30 http://farnaz.aminus3.com/

تغییرات یک آدم در طول زمان از اون نکته هاست که من خیلی بهش فکر می کنم و همیشه توجهم رو جلب می کنه . یادمه یک وقتی از خط نستعلیق و این قبیل که اسماشو بلد نیستم متنفر بودم به مرور این تنفر به یک احساس طبیعی تر تبدیل شد و اخیرا می بینم که گرچه هنوز این خط برام اونفدر جذاب نیست که برم یاد بگیرم یا بزنم به دیوار خونه ام اما به عنوان یک سری فرم و اشکال خاص حتی بدون در نظر گرفتن معنی از اون خوشم میاد و توجهم رو جلب می کنه .

شما احتمالن از نسلی هستید که این درس در میان دروس شمانبوده. ما در تمام طول دوران دبستان -راهنمایی که اصلن دوره اش را نداشتیم- و دو سه سالی از دوران دبیرستان درس خط داشتیم. خب مثل یک درس باهاش برخورد داشتم و بعدها حضورش در زندگیم جدی تر شد. ولی به دلیل چیزی که در یک شعر هم آمده و خطاط ها آن را می نویسند و مشق می کنند به هیچ جا نرسیدم و در دوره عالی انجمن خوشنویسان ایران درجا زدم.
ای که خواهی که خوش نویس شوی
خلق را مونس و انیس شوی
ترک آرام وخواب بایدکرد
وین به عهدشباب باید کرد

فیروزه سه‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 16:22

چرا نوشته از بدی خط شرمنده ام !!!

تواضع ؟ یا ....

شکسته نفسی خطاط هاست. معمولن جملاتی از این قبیل می نویسند.

نیلوفر چهارشنبه 9 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 01:34

یکی از قشنگترین صدا ها به نظر من جیر جیر قلم خط روی کاغذ است .این صدا به من آرامش خاصی میدهد .

ما بهش می گفتیم قیژ قیژ. هر چه هم قیژ فیژ قلم کشیده تر بود به نظر می اومد خطی که داره نوشته می شه قشنگتره.

sarah سه‌شنبه 14 مهر‌ماه سال 1394 ساعت 21:21

عجب خطی!!!! و عجب شعری!!!...خیلی قشنگه...من باید یه روزی خوش خط بشم...باید بتونم به این قشنگی بنویسم ... یعنی میشه?!!!

شوربختانه نمی شه. در پاسخ به کامنت خانم فرناز اینو نوشتم. نمیشه.

صلاح الدین عزتی یکشنبه 3 دی‌ماه سال 1402 ساعت 18:18

در سالهای ۴۸ و۴۹ در سقز از شاگردان این استاد بزرگوار بودم.بسیار دوست داشتنی و متواضع بودند و با نهایت دقت و صداقت آموزش میدادند.هنوز تعدادی رسم المشق های ایشان از آن زمان رادارم. میخواستم آنهارا به اشتراک بگذارم که به مرور ایام از بین نرود و مانا بمانند.لطفا راهنمایی بفرمایید.

در وبلاگی مانند همین که من دارم و یا صفحات دیگرمانند اینستا و یا تلگرام، این دستخط ها را به نمایش بگذارید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد