عسک‌هایی که می‌گیریم
عسک‌هایی که می‌گیریم

عسک‌هایی که می‌گیریم

ویرانه سوم


 پنجره

 

ایوان رویا - سنندج 

 

ویرانه سوم

سنندج

شهریور ماه هشتاد و نه


عسک از: رشاد

رشاد در فیس بوکش نوشته بود:

آیا کسی هست که در آرزوی نشستن در این بالکن نبوده باشد. 

خانم فرناز که نام ایوان را گذاشته اند، ایوان رویا.

***

ولی این یکی خیلی سرپاتر است. هنوز.


نظرات 4 + ارسال نظر
رشاد جمعه 23 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 23:10

توضیحات اولیه را بدهم: این خانه متعلق به باقرخان وکیل در محله‌ی قطارچیان بود. جالب این که از هر کسی میپرسیدم نمی دانستند خانه چه کسی بوده است. آخر سر با استقاده از حافظه‌ی ضعیف‌شده خود و مشورت با صاحب یک بقالی در آن حوالی آن را کشف کردم. در خانه قابل باز کردن نبود و روی کاغذی بالای در آگهی فروش «نان و کلانه» نصب بود.
برخلاق ظاهرش، داخلش بسیار ویرانه است. در دو طرف بالا جای چیزی ارزشمند (به قول یک کارشناس تاریخ احتمالا نقش حجاری شده سنگی) با گچ پر شده است. به علت باریک بودن کوچه و پررفت‌وآمد بودن آن نتوانستم نمای بهتری برای نمایش جزئیات آن پیدا کنم. امیدوارم فرناز خانم که ظاهراً کارشناس عکاسی هستند مرا به آماتور بودنم ببخشند. اگر عمری باقی باشد بار دیگر عسک‌های بهتری میگیرم.

تا جاییکه من به خاطر دارم در مقابل این خانه یک فضای خالی هم بود. پس کوچه شده. آن هم یک کوچه تنگ.
در ضمن ممنون از توضیحاتت.

فرناز جمعه 23 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 23:31 http://farnaz.aminus3.com/

ایکاش عکسی واضح تر می گرفتید (یا می گرفتند ) از این پنجره ی بی تکرار وقتی که آحرین نفس هایش را می کشد ...
دلخوشیم به همین پیکسل ها که باقی می مانند .

این عسک یک وقتی واضح بوده ولی من اونو از فیس بوک رشاد دانلود کردم. فیس بوک به تازگی حجم عسک ها را خودش کوچک می کنه. میدونی؟ داره میتترکه.

فرناز شنبه 24 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 09:25 http://farnaz.aminus3.com/

به خدا من حتی یک عکاس هم نیستم چه رسد به یک کارشناس . اگر هم کارهائی می کنم فقط به دلیل علاقه به عکاسیست و البته دیوانه ی خانه های قدیمی هستم .
فکر می کنم که این اتفاق زیاد می افتد آدم عکس را تماشا کند و بگوید لنگش کن ! یادم آمد برای گرفتن عکسی از خانه ای قدیمی روی تخت خواب بچه ی همسایه شان ایستادم البته با التماس !!
دوست داشتم زاویه ی مستقیم و نزدیکتری از آن پنجره ببینم .
همین . باز هم مرسی .

فرناز شنبه 24 مهر‌ماه سال 1389 ساعت 21:49

روز وصل دوستاران یاد باد
یاد باد آن روزگاران یاد باد
..........................
..........................
کامم از تلخی غم چون زهر گشت
نوش نوش شادخوران یاد باد
.........

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
مرسی برای عکس های نزدیکتر و بهتر . هم از شما و هم از رشاد .
و با عرض معذرت این اسم چطور تلفظ میشه و معنیش چیه ؟

اگر شما بخواهید این قدر غصه بخورید ما دیگر عسک ویرانه منتشر نمی کنیم. و عسک عروسی و گل و بلبل و کارت پستال و فرح بخش و ..... اینا اینجا می گذاریم.
رشاد؟ ر فتحه دار + شاد. یعنی راه راست و رستگاری. البته تا جایی که دانش ادبی من اجازه میده احتمالن ره شاد بوده که شده رشاد.
اگر این معنی غلط باشه با توضیحات خودشان پاکش میکنم. ولی تلفظ همان است که گفتم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد