عسک‌هایی که می‌گیریم
عسک‌هایی که می‌گیریم

عسک‌هایی که می‌گیریم

تای لند






تای لند

آذرماه هشتاد و نه خورشیدی

عسک ها از: نیشتیمان

نظرات 9 + ارسال نظر
محسن چهارشنبه 8 دی‌ماه سال 1389 ساعت 00:43 http://after23.blogsky.com

تای لند پاییز نداره؟

علی جمعه 10 دی‌ماه سال 1389 ساعت 19:24

نه. مثل اهوازه :(
من تایلند میخام

خب یعنی اهواز میخوای.

مصطفی شنبه 11 دی‌ماه سال 1389 ساعت 13:55 http://m58.persianblog.ir/

سلام - روز شما بخیر-آقا اول فکر کردم این عنوان پست شما اسم مکانی تو مایه های لند های خارجی است-نوشتارش اینو برام تلقی کرد ولی نگو همون تایلند است-موفق باشید

البته فکر کنم درستش هم همین باشه. یعنی سرزمین تای. یابد بپرسیم.

شهرزاد یکشنبه 12 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:22

این جدا نویسی شما باعث شد بگردم دنبال معنای "تای" تو ویکیپدیا به توضیحاتی خواندنی درباره تفاوت معنای thai و tai رسیدم:
http://en.wikipedia.org/wiki/Thailand

و این که گویا تایلند تنها کشور جنوب شرق آسیا است که از هر چه بار تعلق پذیرد آزاد بوده و هست، یعنی هرگز مستعمره هیچ قدرتی نبوده و نیست.

پادشاه اونجام وضع جالبی داره. از وقتی که من طفلی بیش نبودم شاه بوده و فکر کنم به قول معروف منو کفنم میکنه و بعد ممکنه بره.

فرناز دوشنبه 13 دی‌ماه سال 1389 ساعت 13:54 http://farnaz.aminus3.com/

ای بابا لازم شد یک تای لند بریم و یک مشت عکس از این مملکت همیشه آزاد بگیریم و برای شما سوغاتی بیاوریم .
تازه غذای تای لندی هم خیلی خوشمزه است .

ممنون از سوغاتیایی که قراره برامون بیارید.
بر منکر خوشمزگی غذای تای لندم نعلت.

شهرزاد سه‌شنبه 14 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:47

این هم سوغات‌هایی که همین چند روز پیش از این مملکت آزاد برای ما رسید جای دوستان خالی انصافن خوشمزه هم بودن

http://s1.picofile.com/file/6254772632/Photo2166.jpg

من همین طور در شگفت این عکس‌های قشنگ آقای رشاد هستم و دست از سر تای لند بر نمی‌دارم.

این خانم نیشتیمان که این عسک ها را به ما داده، صحبت از غذاهایی می کرد که همه از حشرات درست شده بودند.
در این عسک شما، آن دانه های ریز مورچه نیستند؟

شهرزاد سه‌شنبه 14 دی‌ماه سال 1389 ساعت 13:39

هر چند به شدت حس می کنم دارم برچسب مورچه خوار بودن می خورم ولی نمی‌شه از این میوه‌های خوشمزه دفاع نکرد اسم اون قرمزه که توش مزه کیوی می داد و شبیه پنبه با دانه‌های مورچه ای بود pitaya است و واقعن هم خوب بود یا حداقل ما که این طوری حس کردیم.

مورچه خوار که خوب بود که. یادتونه کارتون مورچه خوار. بعضی از قسمتاش شاهکار بودن. به ویژه با اون دوبله خوب پارسی.
بهرحال نوش جونتون.
من که منتظر اینم که خانم فرناز برن تای لند و عسک هایی هم ایشون بیارن بچسبونم اینجا. چرا که در کامنتی نوشتن لازم شد خودشون یک سفر برن اونجا.

فرناز سه‌شنبه 14 دی‌ماه سال 1389 ساعت 17:51 http://farnaz.aminus3.com/

تا جائی که من میدانم چینی ها هستند که خیلی دوست دارند همه ی حشرات و جنبنده ها را بخورند و نه تایلندی ها . یکی از خوشمزه ترین و معروفترین غذاهای تایلندی که هیچ مورچه ای هم در آن نیست در واقع یک نوع خورش آبدار است که در آن شیر نارگیل است و بسته به سلیقه گوشت بره /مرغ یا میگو در کنار مقداری سبزیجات نیم پز که آنرا با پلو می خورند ... یا چیزهائی شبیه به پیراشکی های تند جنوبی خودمان .
این چیزی هم که در عکس است اگر اشتباه نکنم میوه ای به اسم پشن فروت است که جالب است بدانید که این گیاه همان گل ساعت خودمان است که البته در اینجا هرگز میوه نمی دهد
شاید هم این را شبیه آن تزیین کرده اند و اشتباه می کنم .
ضمنا به نظر من ما ایرانی ها با توجه به غذائی مثل کله پاچه ـ که خود من یکی از طرفداران پروپاقرص آن هستم ـ خیلی هم انصاف نیست که به بقیه ملت ها در خورد و خوراک ایرادی بگیریم !!!

با خشم می گوید در خدمت شماست :)

یکی که امیدوارم این متن منو نخونه می گفت:
من از وقتی از هواپیما پیاده شدم تا وقتی دوباره سوار هواپیما شدم بینی مو گرفتم. از بس بوی حشره پخته می داد این تای لند.
البته من گذاشتم به حساب لوسی. من نمی دونم حشره پخته چه طعمی داره یا چه بویی. چون نخوردم.تازشم، مگه این که درست در پای پلکان هواپیما یک دیس حشره پخته داده باشند دستش و بهش گفته باشن اگه موقع سوار شدن این دیس دستت نباشه نمیتونی از کشور خارج بشی!!
منتظر عسکای شما هستیم. بی صبرانه.

شهرزاد چهارشنبه 15 دی‌ماه سال 1389 ساعت 14:59

پس تو تایلند هم غذاهای خوشمزه پیدا می‌شه هر چند خودم همیشه تجربه کردن مزه‌ها و غذاهای جدید رو دوست دارم البته به شرطی که توش حشره نداشته باشه.

فرناز جان این پیام آخریت رو که خواندم رفتم سراغ همکارم که بالاخره این چی بود به خورد ما دادی؟ طفلکی رو مجبور کردیم تمام شناسنامه و اسم و آدرس سوغاتی‌هاشو هم بهمون بده. از لینک‌هایی که فرستاده بود فهمیدم اسم اون میوه قرمز که توش مورچه داره همون pitaya یا میوه اژدهاست
و اون دومی هم که شکل خوشه است Lychee که باید پوسته‌ی بیرونی اش رو مثل بادام زمینی شکست تا به میوه اش رسید، میوه اش شبیه انگوره با یه هسته بزرگ که وسطشه در حقیقت شکل ظاهری lychee یه کم شبیه پشن فروته ولی داخلش با اون فرق می‌کنه.

http://en.wikipedia.org/wiki/Pitaya
http://en.wikipedia.org/wiki/Lychee

امیدوارم خانم فرناز این کامنت را ببینند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد