عسک‌هایی که می‌گیریم
عسک‌هایی که می‌گیریم

عسک‌هایی که می‌گیریم

عارف قزوینی

 

 

عارف قزوینی 

اردیبهشت ماه ۸۶

همدان

به بهانه بهمن

عسک از: خودم

ـــــــــــــــــــــــــــــــــ 

 

دیگر دلم هوای پری رو نمی کند 

جز همسری به کاسه زانو نمی کند 

دیگر ز ترس عارف و مینا و مینواش 

یک بی شرف عبور از این کو نمی کند  

  

مناسبتی که سبب این زیارت شد. بیست و یکمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان

نظرات 5 + ارسال نظر
علی شنبه 2 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 03:42

حالا که هنگام زوال آفتاب عمر است و پایان روزگار به غفلت گذراندهٔ زندگانی است. که تازه دانسته ام تنها دوستان من این دوتا سگ هستند که معنی وفا و محبت و دوستی را در آنها دریافته ام.
دیوان عارف قزوینی.انتشارات جاویدان. ۱۳۵۷. فصل تاریخ حیات عارف به قلم خودش. ص ۴۶۱

به نظر من این که از انسان ها به اندازه سگ ها انتظار وفاداری داشته باشیم، توقع زیادی است. سگ در وفاداری ضرب المثل است. ما و سگ؟ عمرن مسابقه بدهیم. باختش از اول معلوم است. انگار بخواهیم با برزیل مسابقه فوتبال بدهیم.

رشاد شنبه 2 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:30 http://rashad.aminus3.com

آخ‌خ‌خ‌خ‌........گفتی !!!!

رشاد شنبه 2 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 09:36 http://rashad.aminus3.com

شعری از عارف یادم آمد بی مناسبت نیست بنویسم:

من به احوال تو ای کشور بی صاحب جم
نکنم گریه پس از گریه نخندم چکنم

قشنگ بود.

شهرزاد شنبه 2 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 15:34

یکی از مهم ترین ویژگی های شعر عارف اینه که شعرش بر زبان مردم و در طول زمان جاری است و و برای یک شاعر اون هم با مشخصات عارف چه چیزی از این مهم‌تر همین چند روز پیش با شنیدن دوباره شعر هیلا صدیقی به یادش بودم
هر چند که باغ از غم پاییز تکیده
"از خون جوانان وطن لاله دمیده"

من خودم خیلی یادش می افتم.

پروانه یکشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 10:14

زیر این سنگ یک تاریخ خوابیده!

تاریخ سیاسی و موسیقی و شعر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد