عسک‌هایی که می‌گیریم
عسک‌هایی که می‌گیریم

عسک‌هایی که می‌گیریم

هفت دانه

 

 

 

 


هفت دانه  در سفره هفت سین

اسفندماه هشتاد و نه 

عسک ها از: پروانه

نظرات 7 + ارسال نظر
شهرزاد سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 13:15

این دانه های سبز جوان و دوست داشتنی نگاهمون رو به بهار مهمان می کنن دارم فکر می کنم وقتی این هفت دانه با هم سبز بشن چه شکلی می شن؟
نوروز با جمشید اومد، کسی می دونه که چیدن سفره هفت سین از کی بین ایرانیان متداول شد؟

من فکر کنم یک جنگل درست میشه. بهرحال اینها هستند و ما هستیم و خانم پروانه و دوربینشان.
سفره هفت سین یا هفت شین؟

شهرزاد سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 20:04

نمی دونم هفت سین یا هفت شین هر کدوم که اول بودن بالاخره باید یه نقطه شروعی داشته باشن

شروعش، شروع زندگی آدم هایی بوده در سرزمین که بعد ها نامش شد:
ایران.

پروانه سه‌شنبه 24 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 22:48

همون جنگل درسته!
عین جنگل شلوغ و طبیعی.
دانه های سویا با اینکه بومی ایران نیستند از همه بلندتر شده اند و کندم و عدس ها زیر سایه برگهای لوبیا ها گم شده اند.
فردا صبح یک عکس نو از اینها می گیرم تا جنگل را ببینید.
در جایی خوانده بودم در ایران باستان روی ستون هایی در مرکز شهر هفت دانه را سبز می کردند و روز ششم فروردین دانه ها را می پراکندند.
و یا نگاه می کردند ببینند کدام یک بهتر شده که آن را بکارند.
با این روشی که من کاشتم نمیشه جواب گرفت سال نو در زمینهای نداشته ام چه باید بکارم بهتر است سال دیگر در سینس های جدا بکارم تا این سویا های زور گو حق دیگر دانه ها را نخورند.
البته گندم هایم خوب نبود سال پیش ده کیلویی از برادرم گرفته بودم که جوانه گندم برای سالاد درست کنم که اصلن بذر خوبی نبود(هر چی باشه کشاورز زاده هستم)
عدس ها هم خیلی خوب شده. اصلن عدس می کارم چون بچه ها خیلی عدس پلو دوست دارند.
**
هفت شین: شمشماد و شقایق و شاخه نبات یادتون نره

در باره این جنگل چیزی که می دانم این است که می شود یک جنگل در هم تنیده سبزی که عمرن یک شاخه قهوه ای بتواند درون آن برود و فتوا دهد که:
اینک ما و یک جنگل قهوه ای.
عسک های شما گواهی بر ااین باور من است.
شمشاد و شقایق از کجا پیدا کنیم؟ حالا شاخه نبات هست. البته حافظ هم هست. چسبیده به شاخه نبات.

پروانه چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 10:57


نشانی شقایق ها:
هر سال این موقع کنار زمین خالی پارک سنگی سعادت آباد پر از شقایق هست. امسال رو نمی دونم

شمشاد: امسال نتونستید پیدا کنید بهفکر سال دیگه باشید

شاه دانه هم می تونه یک شین باشه.

هفت شینتون جور شد؟

راستش را بخواهید هفت سین ما چون یکی از سین هایش سبز است نمی تواند هفت شین بشود. از هفت شین گذشتیم. حالا خیلی هم که به نیاکانمان نرسیدیم، نرسیدیم.

پروانه چهارشنبه 25 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 12:56

http://s1.picofile.com/file/6441123738/7chin6.jpg

http://s1.picofile.com/file/6441103618/7chin7.jpg

http://s1.picofile.com/file/6441120720/7chin8.jpg

این عکس ها را دو شب پیش سالار گرفت .
عکس های امروز صبح من هم خوب نشد.

فرناز پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 11:39

خوش به حال من که این جوانه ها ی جوان را دیدم بوییدم و بوسیدم و با مهر و شادی که در اطراف آن پر میزد پرواز کردم .

پس از طرف خانم پروانه این عسک را به شما تقدیم می کنی ام.

فیروزه پنج‌شنبه 26 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 14:21

چه کار قشنگی کاشکی زودتر فهمیده بودم و برای عید من هم از این جنگلهای خانگی می داشته ای یم

خیلی خوکشله

سال دیگه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد