عسک‌هایی که می‌گیریم
عسک‌هایی که می‌گیریم

عسک‌هایی که می‌گیریم

لیل و خرما





لاهیجان
جنگل های لیل و خرما
فروردینماه نود
عسک ها از: فلورا

نظرات 10 + ارسال نظر
علی یکشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 00:27

حسودیتون بشه. باغ ما گلاش بازتره!!
اما خداییش بهار بهترین و باصفا ترین فصله :)

باغ شما گرمتره در نتیجه گلاش بازتره.

علی یکشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 13:49

دیدی بالاخره تونستم مشتری هات را بژرونم؟
ببخشین. قول میدم دیگه زیاد کامنت نگذارم :(

بژورونی؟
عمرن بتونی مشتریای منو بژورونی؟

شهرزاد یکشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 17:16 http://se-pi-dar.blogsky.com

نام عکس‌های فلورای گرامی بهانه‌ای شد لیل و پارک جنگلی خرما را کمی بشناسم هر چند احتمالن این دو واژه در زبان گیلکی گویش و معنی به خصوصی دارن که از آنچه خواندم این‌ها را نفهمیدم. ممنون از این عکس های قشنگ

آهای خانم فلورا! خانم شهرزاد با شمایند.

فلورا یکشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 20:42

درود به علی آقا که شکوفه های باغشون حسابی شکفته!

اما ... آب و هوای گیلان امسال طوری بوده که خیلی از درختها هنوز شکوفه ندادن... تو حیاط خونه ی پدری م 2 تا گلابی شاه میوه داریم که همیشه اول بهار شکوفه داشتن عکس اول نوروز پارسال رو دارم ...اما امسال حالا که 20 روز از فروردین گذشته هنوز حرکت نکردن-اصطلاح محلی رو دارین؟-... این عکسها ازین نظر برام جالب بودن که هنوز برگهای خشک و خوشرنگ سال گذشته رو درخت هست و برگهای جدید هم هستن و شکوفه ها هم دیده میشن...عنکبوتها و تارهاشون هم که غوغا کردن... کاش میشد عکس رو با کیفیت تر ببینیم

اما در جواب شهرزاد عزیز باید بگم که در مورد لیل نمیتونم توضیح زیادی بدم غیر ازینکه اونطرفا درختهای خاردار لیلکی هم بودن که خارهای بزرگ دارن... اما خرما و سیسکوه دوتا روستای کوهستانی هستن که خرما در واقع خور ماه هست یعنی خورشید و ماه و سیسکوه یعنی سنگ و کوه

این باغ دیگه متعلق به علی اینا نیست. تقریبن از دستشون در آمده. صاحبان جدیدی قراره بر این باغ حکومت کنند.

پروانه یکشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 20:43

امروز عکس ها ی بهاری دوستان علی و فلورای گرامی را تماشا کردم و از اتاق بی پنجره ی محل کارم سری به بهار زدم.
برای این دو پست با هم کلیپی از ایمیل های فورواردی دارم که امیدوارم پیدایش کنم و برایتان بفرستم.
..
همان پرسش ها شهرزاد را هم دارم. لیل؟ خرما؟ در لاهیجان!!!

کامنت خانم فلورا را بخوانید.

علی دوشنبه 22 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 02:57

درود بر شما هم فلورا. تصف باغمون مال تو. ببینم میشه چیزیش به محسن نرسه؟!!

پروانه دوشنبه 22 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:34

یک:
امسال رو اصطلاحا میگن : زمستان افتاده آخر!
دو:
خور ماه و سنگ کوه! چه نام های زیبنده ی این مرز و بوم و فرهنگ.
یکی از قشنگ ترین نام ها، نام های روستا های ایران است نمونه اینها را همه جای ایران می توانیم ببینیم.
سه:
«درختهای خاردار لیلکی » ؟ لیلک نام درخته؟

چهار: فرناز به عکس های تر و تمیز میگه :« کارت پستالی احمقانه»! این عکس ها به شدت غیر کارت پستالی هستند وقتی نگاهشون می کنی انگار رفتی توی خود جنگل و یه دفعه یکی از این تار عنکبوتا میره تو صورتت.. بچه که بودیم خیلی از اینا خورده تو صورتم و...






http://s1.picofile.com/file/6524330980/poor_rich.pps.html

شاه و گدا را دیدم. البته گدایش چندان گدای گدا هم نبود.
بهرحال ممنون ولی از کیومرث صابری چیز قشنگی به یاد دارم که همیه می گفت و من هم به یاد او همیشه میگویم:
همیشه می گویند پول خوشبختی نمی آورد ولی راستش ما هرچه گشتیم گدای خوشبخت هم ندیدیم.

شهرزاد دوشنبه 22 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 10:45

ممنون فلورا جان از توضیحات خیلی خوب و کاملت به خصوص معنی خرما و سیسکوه
آنچه در مورد عکس ها نوشته بودی برای من هم دیدنی و قابل توجه بود. برگ های خشک سال گذشته و شکوفه های جوان و در انتظار رویش امسال در کنار هم ترکیب قشنگ از پیری و جوانی، مرگ و زندگی را یادآوری می کنند.
در مورد لیل هم فقط همین را فهمیدم که از دهستان های لاهیجانه
باز هم سپاس از توضیحات سودمند و عکس های دیدنی

فرناز دوشنبه 22 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 17:47 http://farnaz.aminus3.com/

این عکس هارو دوست دارم به دلایل مختلف :
اول - خالهای سفیدش خیلی دلبری می کنند !
دوم - تارعنکبوتهاش خیلی زنده و خوبند ۰
سوم - حال و هوای پاییزی خوبی داره که غالب شده به بهارش و این برای من که پاییز رو خیلی بیشتر دوست دارم خیلی خوشاینده .
چهارم - این نام جنگل های لیل و خرما خیلی عجیب و متضاده و من دوست دارم .
۰ پنجم - لاهیجان ماهه
- ششم - فلورا ماه تره
- هفتم - گیلان رو همیشه دوست داشتم و عید امسال که اونجا بودم باز بیشتر عاشقش شدم اونقدر که قراره بزودی برم بیمارستان بخوابم و موجودیتم رو عوض کنم می خوام اینبار گیلانی بشم .

فرناز دوشنبه 22 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 18:02 http://farnaz.aminus3.com/

دفاعیه :
داستان کارت پستالی احمقانه !! خیلی هم این شکلی نیست . قضیه اینه که من وقتی عکاسی می کنم سعی می کنم از یک منظره ی عادی یک عکس عادی نگیرم چون معتقدم این کار رو هزاران نفر آدم حرفه ای هزار بار به بهترین شکل انجام دادن و تلاش من احمقانه است . جز این من به راحتی به خودم اجازه نمی دم که از این کلمه در مورد عکس ها استفاده کنم ‌جز در مواقعی که احمقانه باشند !!!!

جای شاملو خالی و این که برای من عزیزترین کارشه :

جز عشقی جنون آسا همه چیز این جهان شما جنون آساست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد