عسک‌هایی که می‌گیریم
عسک‌هایی که می‌گیریم

عسک‌هایی که می‌گیریم

دست ها


دست ها

عسک از: فرناز بدیعی

نظرات 9 + ارسال نظر
فرشته جمعه 6 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 13:34 http://fershteh.aminus3.com

وچه محکم واستوار دستش را بر دستهای مجسمه گذاشته

مهدی شنبه 7 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 10:24

درود بر گیرندهگان و فرستندگان و نویسندگان و بینندگان "عکس هایی که می گیریم"
همگان را محترم دانسته میستایم.
چه بارانی، چه طراوتی در پاییز!

"وچه محکم واستوار دستش را بر دستهای مجسمه گذاشته" تا مجسمه نیفتد؟!
ای دریغا از چند کیبرد نوشته زیبای کلید و کوله پشتی که در این پست نیست.
به واسطه ارتباط قلبی به این وبلاگ که مجمع دوستان شده اجازه پیشنهاد و اظهار نظر به خود دادهم که پیشاپیش عذر میخواهم.

شاید کنجکاووی باشد که اگر بخواهم بدانم علت گرفتن این عکس چیست و چه دلیلی برای درج آن محیاست و چه دیدگاه و چه حس و ... پشت ان هست.


باز میخوانم از کلید و کوله پشتی:
" کلیدهایی که هیچ دری را برای من در کردستان باز نمی کردند. ولی بدون آنها در تهران کلیه درها به رویم بسته بود"
که تصویر مسطح و ساده آن عکس را ژرفا و آذین نمود.
سپاس

برای آنچه که در باره ی کلید و کوله پشتی نوشتید ممنونم.
و برای آنچه که در باره عسک خانم فرناز نوشتید منتظر ایشان هستیم.
هرچند که این وبلاق وزین قرارش بر این بوده برای هیچ عسکی هیچ چیزی ننویسد. گاهی از دست در می رود. راستش کلید و کوله پشتی قرار بود در وبلاق وزین بعد از بیست و سه بیاید ولی عسکش به اینجا بیشتر می خورد. این بود که نوشته را هم با خودش آورد. ما تمامی تلاشمان را می کنیم که عسک خودش بیشتر حرف بزند. متن را بگذاریم برای وبلاق های دیگرمان.

فرناز شنبه 7 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 18:47 http://farnaz.aminus3.com/

( شاید کنجکاووی باشد که اگر بخواهم بدانم علت گرفتن این عکس چیست و چه دلیلی برای درج آن محیاست و چه دیدگاه و چه حس و ... پشت ان هست. )

حتما هم کنجکاوی است و اسم دیگری برای آن سراغ ندارم اما این به این معنی نیست که کنجکاوی چیز بدی است !

چه جالب ! فکر می کنم چیز تازه ای یاد گرفتم : دلیل گاهی محیاست و لابد گاهی هم مخیا نیست .

و اما دیدگاه و حسی که در پشت عکس ها هست : تا وقتی عکس را به صورت دیجیتالی نگاه کنیم نمی توانیم پشت آنرا ببینیم . اگر ضروری بود باید عکس را چاپ کرده و سپس به پشت آن نگاه کنیم . البته بعضی ها هم _ مثلا خانم فرشته عزیز _ با نگاه کردن به روی عکس از حس پشت آن باخبر میشوند که این به تفاوت های آدمها مربوط است .

محسن عزیز : مگر پست کلید و کوله پشتی شما قسمت نظراتش بسته است ؟ من فکر می کردم این وبلاق آنقدر وزین است که برای هر پستش یک قسمت نظرات دارد .

در مورد آنچه که در باره ی پشت عسک نوشتید یاد چیزی افتادم. خیلی وقت ها وقتی عسکی در آلبومی است، از آن آلبوم هایی که با چیزی به نام گوشه به یک ورقه ی سیاه می چسبید، را نگاه می کنیم، یا عسکی که اصلن در آلبومی نیست بی اختیار پشت عسک را نگاه می کنیم. شاید به دنبال توضیحی می گردیم، نامی، تاریخی، یا......... نمی دانم چه چیز دیگری.....
***
بسته نیست. آقای مهدی با یک تیر دو نشان زدند.
در وزین بودن وبلاق هیچ شکی نداشته باشید.

پروانه یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 09:17

به فرناز: لطفا کمی توضیح در باره اون تندیس بده!

اون دست نازنین رو می بوسم و دوستش دارم چون به من عشق و دوستی آموخت.

فرناز یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 11:48 http://farnaz.aminus3.com/

این روی یک لنگه از در یک معبد بود . مثل درهای امام رضای خودمون مردم می بوسیدنش ! من ترجیح دادم فقط دستشو نوازش کنم .

مردم از حجالت چیکار کنم ؟ .....................

فرشته یکشنبه 8 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 18:46 http://fershteh.aminus3.com

...وچه با احساس وقوی دستش را نوازش کردید
:)
این از آن عکسهای هست فرناز جان که هر چی بنویسی کم است
این دستیه که من چندین بار دیده ام
وپر از مهربانیست

مهدی دوشنبه 9 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 07:54

سپاس از پروانه و فرشته
و همچنین فرناز

پروانه دوشنبه 9 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 10:51

عکس های فرناز همیشه مفاهیم عمیقی پشتش دارد که با نگاه نخست نمی توانم به آن برسم . عکس در جایی از ذهنم می نشیند و گاهی جلو می آید و به آن فکر می کنم و پس از آن باز پس می رود.
اکنون که فرناز از پشت آن دست نوشت عکس برایم روشن تر شد.
امروز دست نماد کار است چون جهان را دستکاری می کند ولی در گذشته از نمادهای عشق بود چون پنج انگشت در کف دست با هم می آمیزند و عمل می کنند.
این یکی از آنهایی است که در ناخودآگاهم جای گرفته است.

نیلوفر پنج‌شنبه 12 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 06:32

ببخشید که من مدتی غایب بودم و به موقع این عکس را ندیدم اینجوری که از کامنت ها فهمیدم انگار این دست اولیا ء و انبیا است که روی دست سنگی گذاشته شده ؟؟؟؟؟؟

چیزی کم از دست اولیا و انبیا ندارد.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد